Write For Us

Dr M rakam kehebatan 'drone'

E-Commerce Solutions SEO Solutions Marketing Solutions
91 Views
Published
Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad memulakan hari pertama di Beijing melawat Da Jiang Innovations(DJI), yang terkenal dengan penghasilan pesawat untuk robotika udara komersial dan kreatif.
Delegasi itu tiba di ibu pejabat di Beijing pada pukul 9.51 pagi dan Perdana Menteri disambut oleh presiden DJI Roger Luo dan naib presiden Fred Zhang.
Turut menyertai Mahathir ialah Menteri Luar Negeri Saifuddin Abdullah, menteri industri utama Teresa Kok, menteri perdagangan antarabangsa dan industri, Darell Leiking dan menteri pertanian dan industri tan, Datuk Salahuddin Ayub.
Duta China ke Malaysia, Bai Tian turut mengiringi delegasi itu.
Delegasi Malaysia diberi demonstrasi pesawat DJI, memamerkan keupayaan dan penggunaan pesawat untuk penangkapan pertanian, pengawasan serta operasi mencari dan menyelamat.
Satu lagi model, DJI Matrice 2000 juga ditunjukkan untuk menunjukkan keupayaan operasi mencari dan menyelamat, termasuk pemeriksaan di kawasan berisiko tinggi.
Mereka kemudiannya dibawa melawat ke pejabat untuk mempamerkan produk lain diikuti dengan taklimat tertutup oleh para pengurus DJI.
Lawatan kedua untuk lawatan rasmi lima hari ke China akan diikuti dengan sesi dialog dengan pemimpin perniagaan dan usahawan dari Malaysia dan China.
Category
TV Saluran - TV Channel
Sign in or sign up to post comments.
Be the first to comment