Write For Us

Keseluruhan seramai 416 kes positif, 2 kematian libat warga asing

E-Commerce Solutions SEO Solutions Marketing Solutions
49 Views
Published
Sebanyak 10 peratus daripada keseluruhan jangkitan Covid-19 di Malaysia melibatkan warga asing, kata Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah.

Noor Hisham berkata setakat ini, sejumlah 416 daripada 4,228 pesakit yang positif Covid-19 adalah di kalangan warga asing.

Katanya, antara warga negara paling ramai yang dijangkiti wabak itu ialah Indonesia (51 kes), disusuli dengan India (37), Myanmar (31), Pakistan (29), dan Filipinda (27).

Selain itu, warga negara lain yang turut disahkan positif ialah China (25), Bangladesh (12), Kemboja (8), Thailand (7), Brunei (6), Fiji (4), Amerika Syarikat (4), Jordan (3), Australia (2), Jepun (2), Nigeria (2), Singapura (2), United Kingdom (2), Mesir (1), Itali (1), Maldives (1), Nepal (1), Somalia (1) dan Tunisia (1).

Lima pesakit lagi merupakan etnik Rohingya yang tidak memiliki kerakyatan mana-mana negara. Status kewarganegaraan 151 pesakit lagi turut dinyatakan dalam data Kementerian Kesihatan dan dilabel sebagai "bukan warganegara".

Setakat ini, dua daripada 67 pesakit yang telah meninggal dunia adalah warga asing - iaitu seorang warga Pakistan dan seorang warga Indonesia.
Category
TV Saluran - TV Channel
Sign in or sign up to post comments.
Be the first to comment