Write For Us

'Saya terima India Muslim sebagai Bumiputera'

E-Commerce Solutions SEO Solutions Marketing Solutions
118 Views
Published
Kerajaan akan mengkaji secara mendalam untuk menerima tuntutan komuniti India Muslim untuk diiktirafkan sebagai Bumiputera.
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata soal bagaimana ia dilaksanakan memerlukan kajian lebih mendalam sama ada dari segi pentadbiran atau perwartaan.
"Saya mendengar tuntutan yang dibuat oleh Presiden Persekutuan Pertubuhan India Muslim Malaysia (PERMIM) Dhajudeen Shahul Hameed dan saya menerima bahawa India Muslim adalah sebagai Bumiputera," katanya pada Majlis Sambutan Aidilfitri Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) bersama badan bukan kerajaan (NGO) India Muslim Semalaysia, malam tadi.
Najib yang juga Menteri Kewangan turut menerima pandangan Dhajudeen untuk mendirikan satu pusat komuniti India Muslim agar wakil-wakil masyarakat itu dapat berunding dengan beliau mengenai apa jua perkara.
PERMIM menuntut tiga perkara iaitu mewartakan komuniti itu sebagai Bumiputera, mendirikan satu mercu tanda India Muslim di Kuala Lumpur atau Putrajaya, serta melantik seorang pegawai khas di Jabatan Perdana Menteri bagi mengelolakan hal ehwal kira-kira satu juta komuniti India Muslim di negara ini.
Category
TV Saluran - TV Channel
Sign in or sign up to post comments.
Be the first to comment