Write For Us

'Jangan salahkan polis, kami tidak dijemput!'

E-Commerce Solutions SEO Solutions Marketing Solutions
106 Views
Published
Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata penganjur Program Nothing To hide 2.0 tidak menjemput pihaknya untuk untuk mengawal keselamatan.
Katanya, anggota polis hanya mengawal di luar Dewan Raja Muda Musa, Shah Alam sahaja ketika majlis berlangsung.
“Pihak polis memang kita tidak mengawal keselamatan dalam (dewan) itu tetapi pihak polis berada di luar majlis itu kerana polis tak dijemput pun untuk majlis itu.
“Kita menjaga keselamatan di luar majlis itu, di luar tempat majlis itu,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Serah Terima Tugas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) di ibu pejabat polis Bukit Aman hari ini.
Program Nothing to Hide Ahad lalu yang bermula pada jam 3 petang bertukar menjadi ganas pada kira-kira jam 5.30 petang, ketika bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sedang menjawab soalan mengenai isu Memali.
Selipar dan kasut dilemparkan ke arah Dr Mahathir. Ini diikuti oleh beberapa objek lain termasuk kerusi dan botol air berterbangan serta suar dinyalakan dalam dewan.
Bagaimanapun, tiada objek mengenai Mahathir apabila anggota keselamatan bergegas untuk melindunginya. Pertempuran kemudian berlaku apabila penyokong BERSATU cuba menghadapi provokasi berkenaan yang akhirnya melarat ke luar dewan.
Category
TV Saluran - TV Channel
Sign in or sign up to post comments.
Be the first to comment